söndag, maj 22

Cuvée Margot 2008


Bourgogne är ju inte allas favorit, men prova detta vin som är fruktigt med svagt jordgubb och även lite kryddigt och jag tycker att man riktigt känner druvsaften. Jag gillar ju Pinot Noir och det var kul att hitta ett franskt som var bättre, eller lika bra,  som de Nya Världen varianterna som jag annars brukar köpa.
Jag öppnade vinet innan jag bestämde middagsmaten idag och helt plötsligt blir jag sugen på lätt-stekt gös. Fast det har jag inte.


Det fick bli lite ömsint tillagad kyckling file istället.  Som vanligt får man offra sig för vinet. Passar även som en lätt och njutbart eftermiddagsvin på terrassen, veranden eller balkongen. Skippa rosén (och chipsen) och prova en enkel njutbar Cuvée Margot med lite frukt istället. 129 spänn är väl ok efter en skön försommardag?

Eller?